Дорожні ремонти-2019: в області визначили пріоритетні об’єкти
Більше 700 млн грн на ремонти доріг державного значення та 488 млн грн – для місцевих доріг спрямують цьогоріч на Черкащині. Про першочергові напрямки роботи говорили у ході прес-конференції під головуванням заступника очільника області Костянтина Омаргалієва.
Минулий рік виявився напруженим у плані проведення дорожніх ремонтів. Тоді держава визначила утримувачів доріг. Так, Служба автомобільних доріг області опікується ремонтами доріг державного значення, а область – місцевого. Саме через входження у цей процес й відбулося затягування старту робіт доріг місцевого значення, каже заступник очільника області Костянтин Омаргалієв. Цього року, враховуючи попередній досвід, такого не допустять і планують розпочати ремонтні роботи на місцевих дорогах, як тільки дозволять погодні умови, запевняє посадовець. Нині ж всі необхідні процедури для цього вже розпочали, деякі з них – завершені.
– Із пріоритетів на цей рік – ремонт автомобільної дороги державного значення Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань, – зазначив заступник голови ОДА. – І, за сприятливих погодних умов, будемо розпочинати роботи у квітні. Відповідно до виділеного фінансового ресурсу, а це більше 300 млн грн, цю дорогу ремонтуватимемо ділянками, аби покращити тут стан проїзду. Також буде виконаний поточний середній ремонт дороги Р-10 Канів-Чигирин-Кременчук у напрямку Геронимівки. Минулоріч неодноразово спілкувався з людьми, які перекривали цю ділянку дороги через її незадовільний стан. Обіцяли посприяти з ремонтом і дотримуємося даного слова. Цього року дорога включена до постанови КМУ і за рахунок залишків митних надходжень тут проведемо роботи з поточного ремонту. На дорозі Р-10 також до переліку включені об’єкти у напрямку Канева, зокрема село Софіївка. Щодо Мошен, то тут ремонт завершимо у повному обсязі за надходження додаткового фінансування.
Окрім того, актуальним є ремонт дороги від Яснозір’я до Корсуня. У переліку на фінансування цієї дороги немає, каже Костянтин Омаргалієв. Втім на відновлення цього проміжку дороги планують залучити місцевий фінансовий ресурс. За рахунок коштів на експлуатаційне утримання, вже оголосили закупівлю робіт вартістю 4 млн на ліквідацію аварійних ділянок. У разі додаткового фінансування, буде виконаний більший обсяг робіт.
Окрім поточних ремонтів, в області не полишають робіт з ліквідації ямковості, каже керівник Служби автомобільних доріг Черкащини Владислав Демиденко. Станом на лютий, при настанні сприятливих погодних умов, які дозволили зробити обстеження, виявили більше 600 тисяч метрів квадратних дорожнього покриття, ураженого ямковістю. Наявний ресурс, який виділений натепер, спрямують на ліквідацію ямковості на міжнародних, національних автодорогах, додав керівник Служби автодоріг області.
– Нині відбувається ямковий ремонт холодними асфальтобетонними сумішами, оскільки використовувати гарячі не дозволяють погодні умови, – пояснює Владислав Демиденко. – Такий аварійний ямковий ремонт виконується насамперед для забезпечення безпеки руху. Він вартує 800 грн за метр квадратний та складніший у виконанні, ніж ремонти з використанням гарячих сумішей. За два тижні ми провели такий ямковий ремонт на 1300 метрах квадратних дорожнього полотна.
Продовжують ямкові ремонти ще з минулого року. Тоді із 800 тисяч метрів квадратних, уражених ямковістю, а це у перерахунку більше тисячі кілометрів доріг, вдалося відремонтувати 120 тисяч метрів квадратних. Цьогоріч на експлуатаційне утримання доріг державного значення маємо 190 млн грн. Втім ці кошти передбачають не лише ремонти з подолання ямковості, а й зимове утримання, нанесення розмітки, прибирання сміття, ліквідацію розмивів, встановлення дорожніх знаків та ін.
Нагадаємо, проведення дорожніх ремонтів на належному рівні – одне з першочергових завдань Уряду. За словами Прем’єр-міністра україни Володимира Гройсмана, з 2017 року почали змінювати систему, наповнювати її ресурсом, аби відновлювати дороги. Під час останнього засідання Уряд схвалив низку рішень, які дозволять посилити політику відновлення доріг в Україні та підвищення відповідальності влади, передусім місцевої, та бізнесу за експлуатацію шляхів.