Щодо процедури розрахунків за спожиту електричну енергію з урахуванням пільг
Взаємовідносини між побутовими споживачами електричної енергії та енергопостачальником регулюються Правилами користування електричною енергією для населення (далі - ПКЕЕН), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України 26.07.1999 №1357 (із змінами).
Згідно з вимогами пункту 31 ПКЕЕН, побутовий споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати спожитої електричної енергії, повідомляє у письмовій заяві енергопостачальника про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт. Пільгова оплата електричної енергії здійснюється з дня подання побутовим споживачем заяви. У разі, коли декілька членів однієї сім'ї, які проживають разом, мають право на пільги з оплати спожитої електричної енергії, пільга надається тільки одному з членів сім'ї. Побутовий споживач, який має декілька пільг, може обрати одну, більшу за розміром пільгу. Пільги з оплати спожитої електричної енергії надаються тільки за місцем постійного проживання.
При визначенні обсягів пільгового споживання електричної енергії споживачем необхідно керуватися постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» (далі – Постанова) та відповідними законами України, згідно з якими відповідним пільговим категоріям населення встановлюється знижка по оплаті комунальних послуг, у тому числі за спожиту електричну енергію на освітлення помешкання.
Зазначена постанова є підзаконним нормативно-правовим актом. Нею керуються відповідні органи, установи та організації у разі, коли на це є пряме посилання у відповідних законах України, на підставі яких споживачам надаються пільги на користування житлово-комунальними послугами.
Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 6 пункту 3 Постанови, встановлено такі соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії, зокрема, у житлових приміщеннях (будинках) – 90 кВт·год на місяць на сім’ю (домогосподарство) з однієї особи і додатково 30 кВт·год на місяць на кожного іншого члена сім’ї (домогосподарства), але не більш як 210 кВт·год на місяць.
У разі відсутності гарячого водопостачання відповідно до вимог абзацу 5 підпункту 6 пункту 3 Постанови, встановлюється соціальна норма для користування послугами з електропостачання (до 31 грудня 2017 р.) в житлових приміщеннях (будинках) не обладнаних стаціонарними електроплитами, за відсутності централізованого постачання гарячої води та газових водонагрівальних приладів –120 кВт·год на місяць на сім'ю (домогосподарство) з однієї особи і додатково 30 кВт·год на місяць на кожного іншого члена сім'ї (домогосподарства), але не більш як 240 кВт·год на місяць.
У разі виникнення питань щодо забезпечення надійності та якості електропостачання, розрахунків за спожиту електроенергію тощо, пропонуємо звертатись до Інформаційно-консультаційного центру по роботі зі споживачами електричної енергії при ПАТ «Черкасиобленерго» за адресою: м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 47. Часи прийому: понеділок – четвер з 07:30 до 16:45, п’ятниця з 07:30 до 15:45. Або за тел. 37-44-90, 32-83-37.